Сухі градирні (драйкулери) для ТЕЦ на трісці

Електростанції на біомасі (відходах деревени та відходах сільського господарства) є невід’ємною частиною сучасної «зеленої енергетики». Раніше такий тип електростанцій використовувався виключно для забезпечення «локальних» потреб сільгоспгосподарських підприємств, зниження витрат на опалення, зберігання та утилізації відходів, а також для часткового покриття потреб в електроенергії. Сьогодні такі ТЕЦ, що широко застосовуються в Європі, вносять свою частку і в енергобаланс України, а з 2015 по 2020 роки сумарна генерована ними потужність зросла в 4 рази.
За оцінками фахівців, в Україні за рік виробляється близько 10 мільйонів кубічних метрів відходів деревени і лише 10% від цього числа використовується в енергетиці. Про великий потенціал зростання говорять і темпи будівництва нових електростанцій, які працюють на трісці, за останні п’ять років.
Сучасні Біо-ТЕЦ екологічніші за вугільні не тільки через використання відновлюваних джерел енергії. Дерев’яна тріска має низький вміст сірки та азоту, а спеціальні системи фільтрації ефективно видаляють золу.
У будівництві однієї з таких сучасних Біо-ТЕЦ у Переяславі-Хмельницькому взяла участь і компанія «Далгакиран компресор Україна». У липні 2021 року вона здійснила поставку та запуск двох драйкулерів потужністю 1,6 МВт кожен у рекордно короткі терміни – 5 тижнів з моменту підписання договору.
Навіщо використовуються сухі градирні на ТЕЦ?

Драйкулери забезпечують роботу конденсаторів, які в свою чергу перетворюють на рідину пар, що надійшов з турбіни. Оскільки вода для роботи котлів проходить спеціальне очищення, важливо повертати до контуру максимальну кількість підготовленої води. Таким чином знижуються витрати на водопідготовку, а отже, і собівартість електроенергії.
Обидві градирні виготовлялися на замовлення на шведському заводі AIA Lu-Ve. Вони оснащені енергоефективними вентиляторами обдування (12 шт. на 1 драйкулер) з ЄС-двигунами (електронно-комутований безщітковий двигун).
Електронно-комутовані ЄС-двигуни — це найперспективніше енергозберігаюче рішення у роботі кліматичного обладнання. Точність та плавність регулювання швидкості ЄC-двигуна забезпечується вбудованою комутаційною електронікою. Магнітне поле, створюване вбудованими в ротор постійними магнітами, реагує на зміну вектора магнітного поля через зміну напрямку струму в обмотці статора. Економіка цифр показує, що при неповних навантаженнях застосування двигунів ЄС дозволяє заощадити електроенергії в кілька разів більше, порівняно зі стандартними технологіями частотного регулювання двигунів вентиляторів.
Довжина одного драйкулера – 13,7 метрів, вага – 2,5 тонни. На борту кожної холодильної машини змонтовано повний комплект автоматики для роботи та управління, у тому числі за допомогою диспетчеризації за протоколом Profibus DP.
Підйом на раму, монтаж, обв’язування та запуск драйкулерів фахівці ЮгЕнергоПромтранс спільно з представниками заводу здійснили за 1 тиждень. На даний момент обладнання успішно запущено в експлуатацію на ТЕЦ у м. Переяслав-Хмельницький.
Керівник проекту: Наталія Ясинська
Залишити відповідь